Leveransvillkor
Välkommen att handla från XPREZZO. Vi säkerställer en trygg och säker e-handel bland annat genom att till fullo uppfylla de regler som finns i konsumentköplagen för privatkonsumenter och i köplagen för företag. En sammanfattning av våra specifika köp- & leveransvillkor finner du här nedan.

Leveranstid
Lagerförda produkter skickas samma eller nästkommande arbetsdag. Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar från det att produkterna lämnat vårt lager. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.

Transport
Vi skickar beställningar till företagsadresser med DHL paket samt till privatadresser med DHL Servicepoint.

Om din arbetsplats inte alltid är bemannad mellan 08.00–17.00, vänligen meddela oss detta under ” Ev. Meddelande” i kassan. Då skickar vi med DHL Servicepoint, så att du kan hämta ut ditt paket på närmaste utlämningsställe.

Ansvaret för leveransen i fråga om saknade kolli och skador övergår till kunden i samband med att transporthandlingarna signeras av kunden. Om kolliantalet avviker eller synliga emballageskador alternativt misstanke om transportskada på godset föreligger ska detta anmälas till chauffören eller utlämningsombudet direkt, kontakta därefter oss. Dold transportskada MÅSTE anmälas till oss inom tre dagar för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta skall emballage sparas.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten/volymvikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Garanti
Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst 1 års garanti, vissa har upp till 5 års garanti.

Retur
Kontakta oss för att erhålla returuppgifter på xxx@xprezzo.se eller via telefon 12-11223344. Det är kundens skyldighet att uppge order/fakturanummer och anledning till den önskade returen. Produkten returneras så att produkt och originalemballage skyddas från skada. Kund ombesörjer och betalar returfrakten i samband med returer. I samband med garantiärenden står XPREZZO för frakten tillbaka till kunden.

Ångerrätt (avser privatpersoner)
Privatpersoner har i enlighet med Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från den dag man mottog produkten eller en väsentlig del av den (gäller ej vid specialbeställda varor). Produkten måste återsändas i “väsentligt oförändrat” skick. Detta gäller även produktens eventuella emballage, tillbehör och programvaror. Produkten får naturligtvis inte ha varit använd om ångrat köp ska medges. Begäran om ångrat köp skall registreras och återsändas på samma sätt som en retur, se ovan. Återsändande av en produkt vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad. Återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst medges ej. Ångrat köp kan i vissa fall medges helt eller delvis även om kriterierna i lagen inte uppfylls. Återbetalning av ångrade köp skall vara utfört inom 30 dagar från den dag då vi mottagit produkten.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (